7 октомври 2015 г.

На гости при слънчевата Гери!


Преди  една  година  в "Кулинарна авантюра" ми гостува едно усмихнато и слънчево момиче!


Мечтателка, ентусиастка, философка, журналист, кулинар ….!! Една млада девойка, която винаги ме усмихва и повдига настроението ми!! Удоволствие и радост за мен е да я познавам, макар и само виртуално!!
Това е Гери от "Мус от краски и мечти" , и ако все още не сте попадали там, побързайте и се насладете на прекрасните и публикации!!


На свой ред тя любезно ми върна поканата, която приех с широка усмивка и отново леко притеснение, с какво бих и гостувала, така че да я впечатля и да се представя добре!!
Така измина почти година, а аз все отлагах моето гостуване!



А е толкова вълнуващо, гъделичкащо и приятно да гостуваш, макар и да не е истинско!!

Гери, с още едно голямо извинение надничам плахо и ти нося ароматни кифли с локум!!
Абсолютно съм убедена, че ще ти харесат!!



Кифли с локум

Получиха се толкова  мекички, пухкави, че чак аз се почуствах горда от себе  си!! Е, формата е малко за критика, но ги разточвах на ръка, без помощни средства като точилка.
Не знам дали някой е опитвал да замеси тесто за кифли със сладкарска сметана, но аз го направих. Щом става с вода, чай, мляко, заквасена сметана и с какво ли още не ... Защо пък и със сладкарска да не се получи!!
Е, получиха се, и то мноого вкусни!!



Продукти:

2 яйца и 1 жълтък
1/2 кубче мая
щипка сол
1/2 ч.ч. захар
4 с.л. олио
100 мл. вода
200 мл. сладкарска сметана
4 до 5 ч.ч. брашно

1 пакет локум
пудра захар за поръсване


СТЪПКИ:

1. Пресяваме си брашното в голяма кръгла тава, правим кладенче в което чукваме яйцата. Към тях добавяме захарта и объркваме. 
2. Прибавяме олиото и сладкарската сметана и отново разбъркваме.
3. В 100 мл. топла вода разтваряме маята заедно с 1 ч.л. захар и 1 ч.л. брашно и оставяме да втаса. След това прибавяме и маята към останалата смес в кладенчето.
4. Започваме постепенно да добавяме от брашното и замесваме меко еластично тесто, което оставяме да си почине за 30-ина минутки.
5. Премесваме отново тестото. Разделяме го на топки,  колкото едно голямо яйце.
6. Върху набрашнена повърхност или с ръка раздърпваме тестото и оформяме елипса.
В единият край поставяме 1/2 парче локум, завиваме на руло и оформяме кифла.
7. Подреждаме оформените кифли в тава покрита с хартия за печене и оставяме да втасат.
8. След като втасат, ги намазваме с разбития жълтък примесен с няколко капки олио и прясно мляко.
9. Печем в предварително затоплена фурна на 180 градуса до готовност.
Оставяме да изстинат върху решетка и обилно ги поръсваме с пудра захар.




Получиха се точно каквито си ги представях - меки, пухкави и вкусни!




Гери, удоволствие е за мен да споделя тези кифли заедно с теб и отново да ти благодаря за любезната покана. Чест е за мен да бъда в твоето уютно и приказно  виртуално местенце !!!
Изпращам ти много слънчеви усмивки и топли, сърдечни прегръдки!!

6 коментара:

  1. Вили, отново искам да ти благодаря, че ми гостува! Благодаря ти за цялата добринка, която раздаваш - и с отношение, и с вкусотии. :) Ти си прекрасен човек! И... Ще си открадна поне няколко кифлички. :)
    Прегръдки, мила Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Гери!! Чувството е взаимно, ти си като едно слънце, когато се появяваш!!
      Прегръдки и за теб мила Гери!!

      Изтриване
  2. Много вкусни кифли си занесла при Гери, Вили!
    Поздравления и на двете за усмивките, с които ни дарявате! :)
    Прегръдки, мили дами!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Хриси, да се почерпиш задължително, щом си наминала!!
      Прегръдки!!

      Изтриване
  3. Хей, Вили - чудесни кифли!
    И поздравления - видях те в "24 часа":)

    ОтговорИзтриване