28 юли 2014 г.

Цветно, вкусно и вълшебно с Катето


Мислех, че ще ми бъде толкова лесно да започна този пост и да ви представя моята гостенка, но се оказа трудно. Защото много се вълнувам и се чувствам прекрасно. Преди няма и месец се престраших и поканих една прекрасна дама и кулинарна вълшебница да ми гостува в Кулинарна Авантюра. Сигурна съм, че случайно, а повечето пъти целенасочено сте надниквали в прекрасното местенце на Катето от  My Candy kitchen. Тук е просто вълшебно - рецептите, снимките, усмивките, топлината и обичта, които раздава Катето. И толкова е заразително, че препрочитам по няколко пъти всяка нова изненада, която тя поднася.
Не се познаваме лично, но шестото чувство ми подсказва, че тя е един невероятен човек. 
А каква наслада ми е приготвила да знаете !!
Кате, благодаря ти от сърце, че прие поканата ми и си винаги толкова мила. 
Безкрайно щастлива съм, че обогати моето местенце с твоето вълшебно, цветно и вкусно гостуване :)
И бързам да си взема едно парченце от прекрасната ти торта :)










Лятото е сезон, изпълнен с много пътешествия, ваканции, приключения, сбъднати мечти и прекрасни емоции. Една от тях е и моето гостуване днес в едно много уютно местенце Кулинарна Авантюра, с прекрасна домакиня. 
Поканата на Вили много ме зарадва, защото тези гостувания са страхотен жест, сякаш наистина си бил в домът на приятел, а и как иначе нали блоговете са нашите виртуални местенца. Вили познавам сравнително отскоро, но впечатленията ми са, че е много приятен човек, мила, любезна, страхотен кулинар е и мое ново другарче, за което искрено се радвам! 
Мила, Вили, благодаря ти за прекрасните емоции, с които ме дари, благодарение на това гостуване! За теб, за всички приятели на нашите блогове приготвих една много вкусна торта :).


От много време се каня на тази торта, може би от години:). Исках да я направя за специален повод и ето сега е точно такъв. Тортата я има в много блогове, дори сега отново я разгледах на няколко от вашите местенца. Това, което констатирах е, че блатовете се правят с еднакви продукти, но количествата навсякъде са различни. Затова направих и аз една смес по моя преценка и се получиха много добре, бих казала отлично. За крема мога да кажа, че най-често срещаният е сметанов, има варианти с два вида сметани- заквасена и сладкарска. Моят крем направих със сметана и извара, като добавих и сладко от боровинки, за разкош - наподобява бързият чийзкейк без печене, който правя / а и в много рецепти сладкото от боровинки също присъства./. 
Много исках да видя тортата в чуждестранни блогове, но никъде не я открих под това име, писах на английски, френски и т.н. в търсачката, такава торта няма, или поне аз не открих. Известна е като Медена торта. Всъщност Медовик и тази торта са сходни и аз дори не знам каква точно е разликата между тях, но съм заинтригувана да я узная, затова ще ви помоля докато похапвате от тортичката да си поговорим и на тази тема :). 



Продукти:

блатове: 
5 с.л мед
1 ч.ч. захар
1/2 пакетче краве масло / около 60 гр/
2 малки яйца
няколко капки есенция ванилия с масло на Др. Йоткер
1 1/2 ч.л. сода Бикарбонат
500 гр брашно

крем: 
1 кофичка извара на Олимпус
1 кофичка заквасена сметана
250 мл сладкарска сметана
2 с.л. пудра захар

сладко от боровинки
орехи за поръсване на тортата 


Приготвяне: 

В тенджера с дебело дъно или на водна баня на слаб котлон сложете медът, захарта и маслото да се разтопят, разбъркайте с дървена лъжица.
Отстранете от котлона и добавете яйцата, разбийте с миксер до получаване на нещо като рядък крем.
Добавете есенцията.
В купа пресейте брашното със содата и започнете да го добавяте по малко към яйчната смес. Бъркайте първоначално с миксер, на средна степен, а след това замесете тесто. Самото тесто е лепкаво, направете го на топка, увийте го в прозрачно фолио и го оставете за 15 минути в хладилник.



Извадете го и разделете на 7 части или колкото прецените вие, в зависимост от желаният размер на блатовете.
Всяка част разточете върху хартия за печене на кръг с желаният диаметър. Изрежете излишното тесто. Аз използвам чиния с диаметър като шаблон.
Изпечете блатовете в предварително загрята фурна на 175 градуса с вентилатор, за около 5-6 минути, или докато започнат да се оцветяват в светло златисто. Внимавайте да не ги прегорите.
Извадете ги и ги оставете върху хартията да се охладят. 



Направете крема като разбиете всички продукти за него. Аз първо разбивам сладкарската сметана, след това към нея добавям заквасената сметана и изварата, леко разбити с вилица и пудрата захар.
Започнете да подреждате тортата, като редувате блат, крем и поръсвате на няколко места със сладко от боровинки.
На финал намажете цялата торта с крем и я поръсете обилно със смлени орехи.
Приберете я в хладилник за няколко часа, най-добре за 1 нощ и след това я споделете с близки и приятели :) 



Още веднъж, мила Вили, благодаря за споделеното удоволствие, за поканата, приятелският жест! 
На всички, присъединили се към купона :) пожелавам прекрасно лято!  


8 коментара:

  1. Вили, страхотна гостенка си имаш! А чрез гостуването узнавам и за още едно вкусно местенце. :) Пожелавам ти винаги с усмивка да се вирхиш в кухнята, а аз вече ще те навестявам честичко. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е страхотна Гери :) Благодаря ти за пожеланията, а аз пък отдавна надничам в твоето уютно местенце, но все съм скрита в някой ъгъл :) Хубава вечер Гери :)

      Изтриване
  2. Прекрасно! И посрещането, и гостуването! Тортата е невероятна!
    Присъединявам се с удоволствие към купона! :)
    Прегръдка и за двете!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Тили, добре си ни дошла, а на тортата не можеш да устоиш :) Прегръдка и от мен :)

      Изтриване
  3. Привет отново и от мен:))) Вили, миличка, благодаря ти за прекрасните думи, много мило, много приятелско, благодаря! Радвам се, че на всички ви допадна тортичката, наистина е вкусна. Прекрасна вечер от мен и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, твоето появяване и присъствие винаги ме карат да се усмихвам. Пожелавам ти едно вълшебно, слънчево и усмихнато лято :)

      Изтриване
  4. Я да видя дали е останало парченце и за мен :))
    Страхотна гостенка си си поканила!
    Бонбончето ми е любимка и съм много благодарна,че открих и твоето местенце!
    Прекрасни летни дни ти желая

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се и съмнявам, че ти е любимка :) Аз пък твоето местенце съм открила отдавна, и с удоволствие надничам в него :) Усмихнати и пълни с емоции летни дни и на теб желая Миме :)

      Изтриване