25 ноември 2013 г.

Пататник


Пататникът (или патетник, както се нарича в някои области, от патато или патето - картофи) е типично родопско ястие. Приготвя се от настъргани на едро картофи, лук, сол и джоджен. Всичко това се омесва и се пече на бавен огън. Може да се добави месо, сирене или яйце. Някои слагат чубрица и пръжки.

И аз реших да направя това ястие, по една от  многото рецепти, които има в нета, оказа се сполучлива.



Продукти:

1.50 кг.  картофи
1 гл. лук кромид стар
200 г. сирене краве
3 броя яйца
150 г. краве масло
сол, черен пипер, джоджен на вкус





СТЪПКИ:


1. Обелваме картофите, измиваме ги добре и настъргваме на най-едрото ренде.
2. В подходяща тавичка смесваме настърганите картофи, лука, добавяме яйцата, сиренето, разтопеното масло и подправките.
3. Объркваме добре всичко и запичаме във фурната ма 180 градуса до готовност.

Лесно, бързо и вкусно!


 

2 коментара:

  1. Хей, Вили! Прекрасна рецепта, доказваща , че отново сме на една вълна. Аз също приготвих пататник тези дни и според мен е прекрасна рецепта за зимата. Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Люси! Очаквам скоро да видя и твоят пататник и съм сигурна, че ще бъде неустоимо вкусен! Сърдечни поздрави и от мен :)

    ОтговорИзтриване